La publicació de les bases de la 22a edició del premi d’enologia Jaume Ciurana ha posat en marxa la presentació de candidatures per optar a aquest guardó que convoca la Universitat Rovira i Virgili (URV) amb el patrocini de la consultoria vitivinícola Rius & Rius Assessors (R&R).
Des de la seva creació el nom del certamen ha volgut ser un clar homenatge a la figura de Jaume Ciurana i Galceram, un dels enòlegs catalans més rellevants per la seva tasca d’investigació i divulgació dels vins i caves del nostre país, mèrits que el van portar a ser el primer director de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI).
El premi, dotat amb 3000 euros, pretén fomentar l’estudi, l’aprofundiment, la recerca i el coneixement de les disciplines pròpies de la Facultat d’enologia de la URV i poden optar-hi tots els alumnes del Grau d’Enologia que hagin finalitzat els estudis el curs 2022-2023. Com a criteris es valorarà l’espedient acadèmic ponderat (50%), el currículum dels candidats (20%) i un informe elaborat per la Comissió d’Ensenyament d’Enologia de la facultat (15%).
El candidat, a més, haurà de presentar un projecte professional (15%) en el qual haurà de detallar les seves expectatives en un futur pròxim i, eventualment, com utilitzaria la dotació del premi.
El jurat està presidit per Jaume Ciurana i Llevadot, fill de qui ostenta el nom del premi, juntament amb el degà de la Facultat d’Enologia i un directiu de R&R, a qui acompanyen de forma rotativa dos membres convidats per a cadascuna de les parts (organització i patrocini) en base a la seva trajecòria personal i professional.
La deliberació del jurat i lliurament del premi están previstos per a la segona quinzena d’octubre a la Facultat d’Enologia de la URV.
El premi Jaume Ciurana és una mostra de la visió de R&R qui, com a empresa especialitzada en el món vitivinícola, reverteix en iniciatives al voltant de la formació, la transferència de coneixement i la col·laboració amb organismes, entitats i institucions un sector de pes en el conjunt de l’economia catalana i, a la vegada, constatar les sinergies que pot generar el binomi universitat-empresa.