Després de la bona rebuda, l’INCAVI decideix continuar amb la campanya “Catalunya, on el vi es cultura”

  • L’INCAVI ha anunciat que aposta per fer una nova onada de la campanya que es va presentar el passat novembre com a avantsala d’accions estratègiques multicanal destinades a augmentar el coneixement del vi català
  • En la reunió amb les DO també s’ha explicat que el Pla de Recerca de la institució, amb horitzó 2030, s’exposarà en un cicle de presentacions arreu del territori

 

En el marc del 13è operatiu que han celebrat l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) i les Denominacions d’Origen a Montblanc, l’INCAVI ha explicat que la campanya “Catalunya, on el vi és cultura”, que es va presentar el mes de novembre passat en un acte de país al Centre Cultural del Born, es tornarà a emetre en mitjans de comunicació, plataformes digitals i suports exteriors de Catalunya. L’objectiu és arribar al públic que ja beu vi però que no tria vi català quan ho fa i també, al públic de l’àrea metropolitana de Barcelona.

L’operatiu amb les DO ha servit també per anunciar el conjunt de presentacions del Pla de Recerca i Innovació 2030 de l’INCAVI als agents del sector i per tot el territori català.

L’Estratègia d’augment de notorietat del vi català

La presentació de l’espot a finals de 2023 va ser el punt de sortida d’un conjunt d’accions que persegueixen l’augment de la notorietat i la desitjabilitat del vi català. Una aposta del Govern de la Generalitat, a proposta de l’INCAVI, que emana del Pla Estratègic Horitzó 2025 de la institució i que compta amb el consens i suport del sector. En la primera onada d’insercions, tant l’espot que viatja per tots els paisatges del sector vitivinícola català com la gràfica van ser difoses per mitjans de comunicació, televisió, ràdio, premsa especialitzada i suports exteriors, sobretot situats en el transport públic. En aquesta ocasió, i veient les oportunitats d’arribar a nous públics, les insercions se centraran en l’espot, perquè és el que transmet millor els valors i atributs del vi català i els seus paisatges, i sobretot en els suports exteriors, preferiblement digitals, situats en els accessos de centres comercials amb grans superfícies. A més, aquesta nova onada d’insercions podria comptar amb un desplegament de la campanya als aeroports catalans.

Per la directora general, Alba Balcells, “la campanya ha de servir per divulgar la qualitat dels nostres vins, la gran feina dels elaboradors i la incansable tasca de la pagesia del nostre país. Triar vi català és donar suport a tots ells, no només perquè són de casa nostra sinó perquè elaboren uns vins increïbles que hem de conèixer i aprendre a valorar.”

El Pla de Recerca i Innovació 2030 de l’INCAVI es presentarà arreu de Catalunya

L’operatiu amb les DO ha servit també per anunciar un cicle de presentacions del Pla de Recerca 2030 de l’INCAVI per tot el territori català, amb l’objectiu d’acostar i donar-lo a conèixer als diversos agents del sector. Figueres, Vilafranca del Penedès, Manresa, Gandesa, Valls, Falset, Sarral, i Lleida, seran els emplaçaments escollits.

Aquest Pla de Recerca contempla un total de 19 projectes transformadors distribuïts en 5 grans àrees de treball com són l’agronomia, l’enologia i la biotecnologia, la biodiversitat, els sistemes analítics i l’economia i mercats. Tots ells enfocats a donar respostes als principals reptes i necessitats del conjunt del sector. Com són l’adaptació de la vitivinicultura al canvi climàtic i la valorització del vi català des d’una òptica eficient. Es tracta d’una agenda d’innovació i recerca pública, col•laborativa i aplicada, per tal de contribuir a projectar el vi català cap al futur.

“El Pla de Recerca 2030 permetrà al sector prendre millors decisions per adaptar la vitivinicultura als reptes que tenim i, per això, és imprescindible que totes les persones que treballen en aquest àmbit, el coneguin i puguin tenir accés a les eines i coneixement que se’n derivarà”, ha destacat Alba Balcells.

Denominacions d’Origen dinàmiques

Com ja és habitual en les reunions de treball entre l’INCAVI i les DO, s’ha fet un revisió de la modificació i actualització dels plecs de condicions de la majoria de les denominacions d’origen.

D’entre els canvis més destacats, cal remarcar les incorporacions següents: el vi blanc brisat i del mètode ancestral per part de la DO Conca de Barberà; la Garnatxa negra pel vi dolç natural a la DO Montsant; el vi dolç malvasia de Sitges en el cas de la DO Penedès; i, per part de la DO Pla de Bages el vi brisat, vi naturalment dolç i vi fermentat en rapa.

A la DO Tarragona es destacable també que el Vi de missa passa a ser vi i vi de licor com a menció, és a dir, que se suprimeix com a categoria de vi de licor.